far är rar, mor är orm

jag har ingen plats i min garderob, kanske beroende på att den är typ en halv centimeter bred och kommer från IKEA, är den mest rangliga typen. för dinbäbis kläder, typ. jag vill bara, snella snella snella, få en ny gardde.jag drömmer till och med paradisdrömmar om en ny stor rymlig garderob där allt får plats och man inte behöver trycka in saker för att sen förankra dörren med en kil, typ. mor ont far vägrar i sten jag har försökt och försökt i typ ett år nu men jag blir bara ignorerad. eller okej, pappsen ansträngde sig faktiskt till en början men när min tyrann till mamma inte visar sitt intresse - så blir det inget.

typ förra veckan kommer dock pappa in i mitt rum med en mkt pillimarisk blick och ser ut som att han har löst ett smärre världsproblem. "Kom Ebba" han kilar ned i källarn till tvättstugan och till min förvåning in i bastun: "BABABBAAAAAAAM! voila, en garderob!" ...då har han lagt in alla mina nytvättade kläder(som brukar översvämma vår stackars tvättstuga i och med att jag inte kan ta upp den pga platsbrist) i bastun i prydliga högar. "jag tänkte att eftersom att det går lite knagligt med garderoben så kan du ju ha dina kläder här istället (STOLT MEGAFLIN)".

...mycket sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback