kalkylerat

ggud vad jag hatar när man är på badhuset med ett mission att simma ett tag och sen mysa i bastun. lugnt och harmoniskt. men olyckligtvis så kommer man samtidigt som "Mr-åh-jag-är-en-oupptäckt-simtalang-som-
simmar-och-tränar-på-ett-okänt-badhus-i-norrland-och-alla-häpnas-över-min-fantastiska-teknik-och-uthållighet"
lille albin som var liite bättre än de andra barnen och klarade av att göra tekokaren först av alla på dagis och därför hela sitt liv gått runt och trott att JUST han är nog lite bättre än alla andra på att simma. låt mig berätta sanningen som dina föräldrar uppenbarligen aldrig berättade för dig:

NEJ. du är inte michael phelps.
NEJ. bara för att du har ett par simglasögon och en fancy simmössa så är du fortfarande inte michael phelps.
NEJ. folk stannar inte upp i bassängen när du simmar förbi för att de inte kan tro sina ögon - utan för att de precis har blivit misshandlade av dina livsfarliga köttpropellerben.
och NEJ, alla andra är inte imponerade av ditt så kallade fjärilssim som generar så mycket plask och svallvågor att barnen i bassängen intill håller på att dö drunkningsdöden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback