kul med tur el?

idag har varit kulturell.

först satt jag ensam på kafé station och läste kerouac med en kopp kaffe som det plågade konstnärgeniet jag är.

sen gick jag ner till älven och satte mig och ritade lite. då kom det fram en kille och frågade om jag var konstnär. jag svarade haha, nej. och då började den underligaste konversationen ever, då han började fråga ut mig hur jag tänkte när jag ritade, vad jag hade för favoritteknik, vad jag oftast ritade av, om jag hade tänkt på horisontallinjer hit och dit. etc.etc.etc."får jag kolla på din teckning?" (allt på knagglig engelska) han berättade också hela sin livshistoria typ att han flytt från Iran och nu pluggade här. måste säga att jag tyckte att han var ganska mycket ett pain in the ass, han var fin, social och trevlig MEN jag ville bara vara ifred med älven och min plågade konstnärssjäl. OCH då, efter ca en kvart kläcker han ur sig att han är profersionell konstnär.eller åtinstonde att han var det innan han flydde från Iran.....
jag typ: EEEEEEEEHHHHHHHhhhhhhhhhhhhhhhhhheheheeehe. okeeejjjj. han hetsade på att jag skulle rita av honom och jag var måttligt taggad. det slutade istället med att han ritade av mig. Och då när jag sitter där och blir avritad som bäst så kommer elin. hahahaha, det var väldigt wierd. jag tror inte hon fattade så mkt. men kul var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback