snark och syrebrist

Åh, frid.

Ebba och Anja bor nu i vårt hus. Lagom till att ha fått nycklarna så råkade de låsa ut sig vilket resulterade i att vi sov sex pers i vår etta inatt. Skeda tillsammans är en utmärkt sysselsättning en onsdagkväll. Hela situationen var som skräddarsydd för ett öppnande av boxvin och gemensamt drunknande till love is the song we sing men trots ihärdigt dj;ande med mediaplayer så fick jag inte med mig majoriteten. Men jag fick ju skava och skeda med mina favoritbrudar så. Jag vaknade varannan minut av att min rumpa befann sig i det glamorösa läget inklämd mellan elementet och sängen med en rytmisk puls. Men ja, det hela var inte så farligt om det inte vore för att jag är den mest utvecklade morgonmänniskan och vaknar klockan åtta, senast, varje morgon. Jag brukar uthärda att ligga och stirra i taket ungefär en halvtimme innan jag inte hör mina egna tankar längre för min mage som avgrundsvrålar efter kaffe. Min kaffebryggare som jag har köpt är världens finaste men den tenderar att ge ifrån sig en serie av olika sprängljud vilket jag kände på mig att de övriga inte skulle uppskatta. Så lösningen på alla mina problem heter macdonlax.

Förövrigt så är påsken min nya hathögtid i och med att alla turister kommer och jag måste jobba hela tiden och hotellet är fullbokat och alla kastar godispapper och äggskal på väggarna. Dessutom så missar jag ju årets höjdpunkt. Påsksmisket med ris i fejjan ála påskkärringen. Nä. Gå och ät ägg eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback