HEJSVEJSIDITTFEJS

idag var vi på british museum. hela världens historia samlad i en byggnad. jag läste speciellt om det kända kilburn svärdet och fick lära mig lite om begravningsseder. Ett: knöla ihop den avlidne. Två: Placera grisinälvor på bröstet. Tre, La grand finale: (och min personliga favorit) kör spjut genom personens överkropp. De gamla britterna kunde med andra ord konsten att hedra de döda... Annars så var det lite för mycket hybris för vår smak, efter att ha kollat på tre våningar av Tutman, urnor med samma motiv i olika storlekar och bystiga hundmän från det gamla egypten så kände vi att vi hade fått vårt lystmäte. Vi spatserade till Red Veg, där Che beskådade oss medans vi frossade i  vegmat. En vänsteraktivistisk vegsnabbmatsrestaurang är ju inte helt fel - tvärtom mkt najs, tyvärr låg det typ längst bort i Soho och det finns uppenbarligen bara på ett ställe i London så vi kan inte göra det till vårt crib.




Sen har vi dagen till ära dessutom tvättat för första gången här på Edgware Rd, vilket resulterade i en oavsiktlig, snygg lite neonblå nyans på en del plagg (det var Marias byxor som gjorde det) samt att vår fina våningssäng ser ut som en storhärsa (hur nu det stavas) och att det ideligen ramlar ned strumpor på mitt huvud så att jag snart kommer göra en ida och gå omkring med en strumpa på fontanellen. haha.

Vi har nyss varit ute på den obligatoriska kvällspromenaden i Hyde Park och idag så slank vi ned och kikade på Buckingham Palace i kvällsbelysning. Vi förväntade oss något i stil med en mastodontisk galaprojektion av Drottningen på fasaden men icket. Det var nästan så att jag kände att Umeå ljusfestival drar det längre strået. Nu ska jag njuta av mitt klor-te och avsluta kvällen med ett avsnitt Gilmore Girrrrls. Imorgon ska vi ute på någon tydligen upphetsande klubb med vår baddräktsdesignande flatmate Jaja.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul att du också varit där! En liten upplevelse i sig! Ha det bra!

Postat av: myra

"Aaaah many many.. what you call them..?"

"Ants?"

"Yeees."

Signerat italienmannen.

2009-02-11 @ 01:13:09
URL: http://mariamyrstener.blogg.se/
Postat av: Anonym

men ååååh british museum mitt favorite place...möööööhhhhhhhh

2009-02-11 @ 13:40:55
Postat av: Mys.man.19_<3christer

Eran säng verkar lämpa sig ypperligt för mysiga kojkvällar

2009-02-11 @ 15:11:51
URL: http://Fancy a Bajs ?
Postat av: Anonym

dem sängarna är bokade av några girls som ska komma men go for it!

2009-02-11 @ 16:14:38
Postat av: klarre

Hässja tror jag!!!!! Som gammal tränare uppskattar jag att det verkar vara fler långa promenader och löprundor än pubdito.

2009-02-11 @ 20:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback