jag är ingen råttaaa

dagens moment var idag när jag och maria spankulerade omkring i vårt hood efter en tur till buckingham palace och baker street. vad ser inte jag när jag vänder på huvudet och kollar på skyltfönstret?!??! Jooo en affär vid namn TOTALLY SWEDISH?!??! tror ni att det händer? jag blev typ tårögd. de hade geas blodpudding, messmör (myra dog), västerbottensost, pågenbröd, lösviktsgodis och .... ja, det är sant: LINGONSYLT! helt sjukt. inte för att jag vill vara i sverige men det finns verkligen vissa brister i den brittiska matkulturen. ehrmehrm lingonsyltlingonsylt.

plus att på en parallellgata till edgware road så ligger harcourt arms vilket, om man någonsin har varit inne på londonsvenskars forum, är en svensk pub. vi ska dit på lördag och se melodifestival. haha, ja jag skäms. men man måste skaffa sig kontakter på något sätt (utöver våra helmysiga roomies) och det är som kul att ha någonting att se fram emot. på tal om det så ska jag också på musical den tionde mars och se chicago med mormor och morefar. det blir också lite dramatiskt.

igår var vi på en jättemysig pub som spelade najs rockmusik och rymdpop med söta barpojkar i rutigt som serverade vin. det var lite för trevligt för att vara en tisdag.

nu ska jag återgå till jobbsökandet och mitt pulverkaffe samt chokladdigestive

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback