"pratar du i sömnen?" "nej, inte alls, jag trodde bara att du var min mamma"

Detta har varit en spännande dag. Det började med att jag kom till jobbet och min chef informerade mig om att dagens arbetsbörda innefattade två rum. Tjofadderittan. Det var förmodligen den kortaste dagen i arbetarnas världshistoria. Bör då tilläggas att jag förmodligen inte är den snabbaste chambermaiden i arbetshistorien heller, men i alla fall. Jag tog med mig en croissant och strosade oxford street ned till Soho och gick omkring i Chinatown i vad som kändes en evighet. Satte mig i mitt i en kinesfamilj på en bänk med mina nudlar och ett london paper och njöt av Kina. Hittade också en gata full av mysiga musikaffärer med gitarrer, gittarrer och åter gitarrer. Tillbringade någon halvtimme med att stirra i skylfönster tills jag kände att de började misstänk tt jg planerade någonting. Sen gick jag hem, jag och Musen invigde vår hybridmicro (som är en ugn i microformat har vi kommit fram till) med att tillaga någon form av Quornfärdigmat som Maria köpt tvåförprisetaven. Det visade sig vara quornfärs under ett lager av potatismos, lagomt upphetsande.. jag kissade inte riktigt på mig för att vara ärlig men "ugnen" fungerar i alla fall!


Sen tog jag mig i skägget och for ut på min numera invanda hydeparkruntlöptur, kommer hem och ska duscha när livet ger mig en rak höger mitt i nyllet. Vi har en dusch som vi delar med andra, det är badrum som man låser. Ebba kommer in i badrummet och märker att lampan inte fungerar... dessutom fungerar inte lampknappen till trappen utanför badrumsdörren så det är becksvart överallt. Nåvä, jag vill inte ha en granne som kommer invandrandes i badrummet när jag står spritt språngande näck så jag låser om mig. Duscha i mörker skulle ju kunna vara en ganska trevlig uplevelse om det inte vore för att vår dusch är THE SHOWER OF DEATH, duschvärldens motsvarighet till terminator. Jävladumbritter igen, varför i hela friden ska de enas med att ha varm och kallvatten i varsinn kran?!?! Det finns bara ett ord för det: idioti. Vår dusch har alltså  en varm och en kall kran som man aldrig kommer underfund om vilken som är vilken. För att få en bra temperatur så måste man alltså räserpendla mellan de två olika vreden och det gäller att inte göra minsta felsteg för isf blir man antingen nedfryst eller skållad. Dessutom så är det ett litet duschbås som man stänger dörren om sig i - med andra ord... råkar du vrida fel så har du inget annat val än att bli fryst/stekt för det finns ingenstans att ta vägen! Så om man på något vis skulle kunna lägga till något så vore det kanske att lampan inte fungerar?

Men jag överlevde och denna incident har bara gjort mig starkare.

Nu sover Maria och jag är multipigg, hon jobbar från sju imorrn och förmodligen de kommande fyra dagarna så Fabric och Koko får vänta ytterligare en vecka. Hur har jag lyckats få det mest chilliga jobbet? Aja, pengar är lycka för utan pengar kan man inte köpa takeawaymat i boxar och äta det på heltäckningsmattan. Godnatt min skatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback