mat är vapen

Vi gjorde en lite ofrivillig uppgörelse med italienarna om att de skulle laga mat en dag och vi en dag samt att man skulle göra någonting nationalistiskt från respektive land. De bjöd på spenat- och osttortellini med massa parmesan och friterade räkor samt kaffekaka och sicillianskt vin. Och vad ska de svenska brudarna kontra med för någonting upphetsande? Hahaha, håll i hatten nu. Vi ska göra....: Potatis och purjolökssoppa samt knäckemacka!

 "....jaaaag vet att du ääär och förblir vad du vaaaar.... "

Detta om något borde väll få grisskrattarn och mjölkastarn att hålla sig på sin kant. Jag har också övervägt blodpudding men han är inte värd en sådan delikatess. Jag tycker lite synd om Franco som är en fin man (vi har dessutom förvarnat honom) men Daniele. Han är hmm... Hur ska jag förklara detta? Denhär mannen, som verkligen är minst tjugofem, hällde mjöl i mitt hår. Han knölade upp en rakapparat i nyllet på mig när jag var på toppen av bakishetens mount everest. Pekka, om du läser detta så vill jag ge dig en eloge för din mogenhet och ditt skratt är dessutom som skimrande pärlemor om man jämför med grisen här.


Kommentarer
Postat av: Pekka

Djess jag är mogen vad vinner jag ?

2009-02-13 @ 22:50:15
Postat av: Humlan

Och för detta lämnar du ditt fosterland...

2009-02-13 @ 23:48:56
Postat av: A

Du vinner mig?

2009-02-14 @ 03:35:38
Postat av: Pekka

Kan du göra några coola trick? Så jag kan impa när jag går förbi någon hundägare ?

2009-02-14 @ 11:57:41
Postat av: A

Varför skulle du vilja impa på andra om du har mig?

2009-02-14 @ 12:37:10
Postat av: Pekka

För det första är ett A inte så imponerade att komma med liksom vad gör ett A ?

2009-02-14 @ 13:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback