det var på håret maria

Mina kläder och mitt samvete är nu precis lika rena. Jag har svårt och föreställa mig ett mer romantiskt scenario än ett halvöppet badkarsfönster, en aning kärleksfullt dunkande tecnobas och händerna djupt nedsänkta i en basbrygd av Sainsburys tvättmedel med doft av himmel och kärlek. Svett, be gone.

Idag har varit en sånhär fin dag som man kan tänka tillbaka på när det känns mörkt och kallt och hårbotten kliar. Fin vardag, kort och gott. Ren och fin vardag och ren och fin nybadad och nyduschad Ebba. Jag skulle dock vilja sätta naglarna i migsjälv och riva upp hela min hud tills den är alldeles uppriven och rosa och alla döda hudceller ligger på golvet i en stor svart slemklump. Det är någonting med england som gör att all smuts vägrar lämna kroppen och istället stannar kvar som en hinna och täpper igen alla porer och gör att man sakta men säkert kvävs. Ungefär som den här bondbruden som blir guldspraytannad, fast i lite mer kloakstil. Men petitesser, huvudsaken är att man är ren i håret.

Så till den spännande upplösningen som ni alla väntat på med hjärtat i halsgropen och fjärilar i magen:
Maria är nu blond! Och då menar jag BLOND. En Blondbrud, med kloak-tan. Fancy that felllllazz

=)

Kommentarer
Postat av: Mrmys

Fancy a shower

2009-03-30 @ 21:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback