London Fashion Week

Jag vet från säkra källor att om jag skulle göra en läsarundersökning rörande den trogna skaran av mina bloggläsare så skulle ungefär femtio procent bestå utav fäder. Det berör. Jag satte mig ner och funderade på vad det är som berör just fäder och jag kom fram till följande; mode! Därför handlar dagens inlägg om just det.

Ida är här och ger mig en djup inblick i livet som modell. Jag har lärt mig följande; för att lyckas som modell måste man vara förbaskat duktig på att byta skor och saknar man lokalsinne kan man skjuta sig själv. Jag var igår på circus femhundra aldrig tidigare besökta platser och då har jag trots allt åkt runt en hel del under mitt halvår här. För att en casting skall få kallas en casting måste den också vara på en plats som uppfyller följande kriterier; femtiotvå trappor upp, på en adress som saknar adressnummer och sist men inte minst; Det får absolut inte finnas någon lapp som avslöjar den hemliga platsen! Man må säga att modeller inte har så mycket bakom pannbenet men det är en ren och skär lögn. Modeller är superhjältar. Alla ingredienser finns där; Exeptionell omklädnadsförmåga, är à jour 24-7 och är väl bekanta med de mest skumma platserna i all världens storstäder. Imponerande. Arbetar även under hemliga täckmantlar, vid besök i Harrods personalingång rörde vi oss mellan metalldetektorerna med daypass som tydligt förklarade att vårt ärende var inom området Recruitment and Declaration. Gårdagens höjdpunkt var helt klart när jag skulle mingla i ett sterilt, vitt rum bland tio fotografer och övermedvetna modemänniskor som passionerat diskuterade och analyserade över champagneglasen medan min enda vän sitter och poserar på ett masonitblock. Ebba vinner, utan konkurrens, priset för mest malplacerade människan 2009. Och som hon gör det.

Det firar vi med en öl.


Kommentarer
Postat av: louise

Guud vad roligt!

Postat av: Mrmys

Är jag den mysiga halvan isf ?

2009-09-21 @ 00:27:22
Postat av: ebbsi

ja givet!

2009-09-21 @ 09:41:09
Postat av: stalkermaria

jag kan verkligen inte tänkta på/prata om någonting annat än london! och ingen förstår mig! aaaaah. snartsnartsnart får jag återse min käraste vän; staden med stort s. ge mej london då!! jag sprängs ju

2009-09-24 @ 19:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback