raceskriva

haha okej, haha... vart ska jag borja?
jag har lart mina bussare den adla konsten att jaga mast! Jag gick ut i morse fran min badd (las sovsacken pa madrassen pa busstaket) spanade upp mot bergen som omger den lilla stranden dar var campingplats ligger i Fish Hoek och far syn pa en mast, hogst upp bergets topp. Bestigningen var given! Efter gardagens besok pa afrikas sydspets och ivrigt tadoppande i bade atlant och indisk ocean sa blev det idag att undersoka de sydafrikanska fjallen! Faboulous! En galen brittisk tant med tva spetsar pekade ut en led och forklarade att ormarna inte var sa farliga.
Annars ar mitt favoritdjur soo far den muterade musen som jag sag i Hermanus och vilken jag antar bar ett annat mer charmerande namn men till form och beteende var en mus av kaninstorlek utan svans. Fantastiskt. Annars har jag ocksa nastan sett val och haj. Hajflaggan ar i alla fall hissad overallt och vi har varit pa de basta spottingplatserna, tyvarr missade jag valarna som resten av gruppen sag for att jag blev ivagdragen till chokladpudding och nagot lokalt vin.
Bussarna ar ju ocksa roliga, haha, idag hade vi varat forsta haveri. Jag ar med i taklaget och reser med andra ord taket. Har lart mig massor om spannremmar men kan fortfarande varken oppna eller stanga en - helt omojligt. Men taket blir rest och madrasserna utplacerade, det ar en javla konst i de stormvindar som blaser har ute vid havet kan jag tala om, men stark blir man. Hoppsansa!
Jag vet inte vad jag mer ska beratta, det har ar andra dagen men det kanns som att jag har varit bort i minst en vecka, min hjarna ar helt sprangd av intryck! Hej det blir morkt klockan atta, hej vara i sangen klockan nio, hej upp halv sju. Hej skumpa pa bussen. Imorgon ska vi fa bo pa vandrarhem i kapstaden och vara dar i tre dagar, sa det blir ju lyx - men man vanjer sig snabbt vid att leva ombord pa en buss och vara i ansiktet pa randoms. Nar det kommer till folket sa ar det den mest blandade grupp manniskor som nagonsin vistats under samma tak; alltifran det gamla hippieparet karin och hasse, till pelergonalskande henrik med passion for olikfargade hustak, till anders med hela sladd opch teknikvarlden i bakfickan, till cecilia som firar 50 lander i namibia men som till vardags ar ekonom och later alla som onskar det bo i henne lagnehet, samt lamnar sin iphone i trosladan for att hon inte klarar av att stanga av den. Sen Anna och Petter och Bibi och Johan. Vi snackar magic carpet ride - jag hoppas att jag aldrig behover komma hem.






Kommentarer
Postat av: mire, bog, fen, marsh

haru sett nån kul pippi än?=)

2010-11-15 @ 23:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback