Swakopmund

Jag har nastan glomt bort hur man anvander en dator. Just nu befinner vi oss i Swakopmund, vilket ar nagon form av charterparadis for tyskar och en utpost av civilistaion mitt i namibias oken. Vi har skumpat fram mil efter mil i tva dagar nu genom en enorm sandlada och imorse var vi uppe fem och kollade pa soluppgangen fran varldens hogsta sanddyna. Det var frant, har inte med mig kameran for tillfallet men ska lagga upp nagra bilder senare, vi bor pa vandrarhem nu i tre dagar och tar en paus fran den alskade bussen... haha. namen inatt sa sov vi pa taket utan pressening och om man tror att en stjarnhimmel i fjallen ar nagonting att hanga i julgranen sa kan jag beratta att en stjarnhimmel over oknen ar OUTSTANDING. Idag sag jag ocksa tre livs levande giraffer, haha.

Det finns ingen mojlighet att sammanfatta lite snabbt allt som hant men, det ar varmt sa in i helvete. Idag var det 33 i bussen och 44 utanfor, pa morgonen thjat is.  Jag smorjer in mig med solkram sa till den grad att inte ens pappa kan klaga. Vi har paddlat i orangefloden, jag har nastan sjungit pata pata i duet med en afrikansk kvinna i hennes kakstadshem - hon vagrade acceptera att jag inte kunde texten, vi har bott ute i bushen och i lyxoas (dar man kande sig som deltagare i expedition robinson som precis vunnit en tavling, allt var i bambu). Bott i kapstaden och varit uppe pa taffelberget och vandrat runt pa marknader och varit pa stranden och ja... det tar aldrig slut. Imorgon ska jag hoppa fallskarm - det kommer bli galet!

Aja, nu ska vi ata middag! Vi ar i civilisationen i fyra dagar sa jag aterkommer! hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback